לוקסמבורג אישרה לגליזציה: המדינה ה-2 באירופה עם קנאביס חוקי

הדוכסות הזעירה הפכה למדינה השניה באירופה שמאשרת גידול ביתי ושימוש עצמי. "מדיניות ההפללה נחלה כישלון מוחלט, אנחנו חייבים להעיז לצעוד במסלול חדש," אמר שר המשפטים בסיום ההצבעה

ברוב של 38 מול 22, אישר הפרלמנט של לוקסמבורג לגליזציה של קנאביס לשימוש עצמי ולגידול ביתי. על פי החוק החדש, אזרחי לוקסמבורג רשאים לגדל עד 4 צמחי קנאביס בכל בית – בתנאי שאלו אינם נראים מהמרחב הציבורי.

החזקה וצריכת קנאביס במרחב הציבורי נותרו אסורים וקנס כספי הנע בין 25 ל-500 אירו יוטל על מי שייתפס עם עד שלושה גרם. בכמות גבוהה יותר, צפויים גם עונשים פליליים הכוללים קנסות כספיים מוגדלים של עד 2,500 אירו או מעצר בפועל של שמונה ימים עד חצי שנה.

מכירה או שיווק קנאביס עדיין אסורים, כך שלפחות בזמן הקרוב לא צפויה להתפתח תעשייה מקומית מוסדרת במדינה.

החוק אושר השבוע, כמעט 5 שנים מאז ההבטחה המפורסמת שנתנה ממשלת לוקסמבורג לאשר לגליזציה עוד בשנת 2018, וכשנתיים לאחר שהצעת החוק הזו עלתה לדיון בפרלמנט המקומי לראשונה.

החוק החדש הופך את לוקסמבורג למדינה השנייה באירופה שמאשרת החזקה וגידול של קנאביס לשימוש עצמי, זאת לאחר שמלטה כבר אישרה חוק דומה בסוף שנת 2021.

לוקסמבורג כבר אישרה כזכור עוד בשנת 2018 הצעת חוק המאפשרת לכל רופא משפחה לרשום קנאביס רפואי עבור מטופלים הסובלים ממגוון מחלות ובעיות בריאותיות. בסוף השנה שעברה (2022) היו מעט פחות מ-2,000 מטופלים רשומים בתוכנית (מתוך כ-650,000 תושבי המדינה). שוק הקנאביס הרפואי בלוקסמבורג מתבסס בשלב זה על יבוא קנאביס מקנדה.

“החוק החדש נוקט בגישה של מזעור נזקים וצמצום הפשיעה,” אמר שר המשפטים סאם טנסון בסיום ההצבעה. “מדיניות ההפללה נחלה כישלון מוחלט, אנחנו חייבים להעיז לצעוד במסלול חדש”.

גם חברת הפרלמנט מטעם מפלגת הירוקים, ג’וסי לורשה, תמכה בחקיקה החדשה ואמרה כי “לא מדובר פה בקידום שימוש בקנאביס אלא במלחמה בפשיעה הקשורה לסמים וסחר בקנאביס בשוק השחור.”

מנגד, היו גם גופים שמרניים בלוקסמבורג שהתנגדו לחקיקה, כמו למשל חברת הפרלמנט גילס רות’ ממפלגת הנוצרים (CSV) הטוענת כי על-אף החוק החדש השוק השחור ימשיך לשגשג במדינה, ולדבריה עבירות הקשורות לצריכה במרחב הציבורי לא יאכפו באופן יעיל. בנוסף היא ציינה כי המהלך מנוגד להסכמות בינלאומיות שלוקמסבורג מחויבת אליהן במסגרת המלחמה העולמית בסמים.

המשך קריאה
Back to top button
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר